خدمات دیباحک

نمونه کار حکاکی روی جواهرات

حک لیزری طلا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا

حک لیزری طلا استفاده ای است هوشمندانه و خلاقانه از یک تکنولوژی مدرن و به روز دنیا، به این صورت که کار حکاکی بر روی انواع وسایلی که جنس آن ها از فلز بسیار با ارزش و مقاوم طلا می باشد، مانند انواع زیورآلات طلا، به جای انجام شدن با دست با استفاده از دستگاه لیزر طلا انجام می شود. حک لیزری طلا بر خلاف روش های سنتی، به کارگیری فناوری کاملا جدیدی است که در بسیاری از صنایع برای بهتر انجام شدن کارها با دقتی فوق العاده زیاد به خدمت گرفته شده است.

دانشی که در حکاکی روی طلا با لیزر به کار گرفته شده و در حقیقت با هنر همراه گشته است، دانش بهره بردن از لیزر می باشد. که عملکرد آن بر اساس متمرکز شدن پرتو نور در سطح بسیار بالا بوده، کارها را در سطحی با کیفیت بسیار بالاتر در مقایسه با روش های سنتی به انجام می رساند.

حک لیزری طلا با صرفه ی اقتصادی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای حک لیزری طلا با استفاده از دستگاه لیزر طلا می توان به آن اشاره کرد، مقرون به صرفه بودن این کار می باشد. چراکه به جرأت می توان گفت از به هدر رفتن مقدار کسر طلایی که در زمان حکاکی و یا برش کاری به وجود می آیند تا حد صد در صد جلوگیری می کند.

اغلب در زمان حکاکی بر روی طلا و یا انجام برش برای آن، به مقداری که قابل اندازه گیری به صورت دقیق نیستند و با توجه به نوع کار و طرح ها نیز متفاوت می باشند، کسر طلا وجود دارد.

 این کسری ها برای یک کار تکی به خصوص خیلی زیاد نمی باشد و مقدار آن بسیار کم است. ولی زمانی که تعداد قطعات طلا زیاد می شود، و یا با گذشت زمان و پس از مدتی حکاکی کردن و برش دادن طلا، تمامی این مقدارهای بسیار ناچیز،بر روی هم جمع می شود و مقدار قابل ملاحظه ای از طلا را تشکیل می دهد که بالطبع قیمت آن نیز به هیچ عنوان قابل چشم پوشی کردن نمی باشد، و ویژگی بسیار با ارزش حک لیزری طلا دقیقا در قابل استفاده کردن همین کسری های طلا می باشد.

دستگاه لیزر طلا، مقرون به صرفه

به دلیل این که انواع دستگاه لیزر طلا دارای فیلتر و مکنده می باشد و انواع مجهزتر آن ها نیز از قابلیت های بهتری برخوردار هستند، مثلا یک باکس به دیگر تجهیزات اضافه می شود، کسری طلا در حین حکاکی و برش را به کار باز می گردانند و از به هدر رفتن این کسری ها در فضای محیط و یا هوا جلوگیری می کنند. عملکرد این دستگاه ها در زمان حک لیزری طلا به این صورت است که کلیه ی طلاهایی را که در حین کار با لیزر معلق هستند، به وسیله ی مکنده های موجود در ساختار خود به جای این که در هوا و محیط پراکنده شده، از چرخه ی استفاده شدن خارج شوند و در واقع از دست بروند، جمع آوری می کنند و به این ترتیب تا میزان قابل ملاحظه ای به جنبه های اقتصادی کار کمک می کنند.

حک لیزری طلا، با سرعت بالا

برای حکاکی طلا به روش های قدیمی و سنتی که در بسیاری از صنایع از دیرباز تا کنون به کار رفته اند، روش های مکانیکی و یا روش هایی که در صنایع دستی نیز مورد استفاده قرار می گیرند نظیر قلم زنی به کار گرفته می شوند، این روش ها به لحاظ دستی بودن و به دلیل این که نیازمند داشتن تمرکز و دقت بسیار زیادی هستند.

 مدت زمان زیادی را برای تهیه ی یک کار خاص صرف می کنند، در صورتی که در حک لیزری طلا با استفاده از دستگاه لیزر طلا کار حکاکی روی طلا با لیزر با سرعتی بسیار عالی انجام می شود. و در حقیقت کسانی که در زمینه ی حکاکی بر روی طلا با لیزر فعالیت دارند با بهره گیری از یک تکنولوژی سریع، کاری بسیار تمیز و دارای ظرافت فوق العاده را با دقتی بسیار بالا به انجام می رسانند.

دلایل حکاکی روی طلا در قدیم

آنچه که در قدیم برای انجام حکاکی بر روی طلا ازجمله انواع زیورآلات دارای جنس طلا رواج داشت تنها محدود به بعضی از کارهای خاص می شد؛ برخی از این کارها عبارت هستند از:

شخصی سازی کردن زیورآلات: این کار با حک کردن نام ها و یا نشانه های خانوادگی بر روی زیورآلات انجام می شد.

نوشتن متن ها، مطالب مهم و با معنی روی طلا: این نوع کارها عموما روی قطعه هایی کتیبه مانند انجام می گرفت.

ساختن مهر: انگشترهایی که به عنوان مهر از آن ها استفاده می شد، دارای حکاکی هایی بودند که خاص همان فرد صاحب انگشتر بوده، به عنوان اعتبار یک شخص و یک سند قابل استناد به شمار می آمدند. و برای دیگران نیز که با آن شخص مراوده داشتند، کاملا شناخته شده بودند.

البته این نوع حکاکی ها اغلب مواقع بر روی سنگ های مختلف نیز انجام می گرفت، به خصوص این که طلا در تمامی دوران ها دارای قیمت بسیار بالایی بوده است و برای همه ی افراد استفاده از انگشتر طلا و حکاکی بر روی طلا به دلیل بسیار گران تمام شدن آن مقدور نبود.

حکاکی بر روی سکه: خیلی از سکه های طلا دارای نقش های مخصوص به خود بوده، متناسب با دوران هایی که در آن زمان ضرب می شدند بودند.

حک لیزری طلا به جای روش های قدیمی

با وجود این که همه ی حکاکی های طلای انجام شده در گذشته به نظر بسیار زیاد و گسترده می آیند ولی کلیه ی این کارها بسیار محدود بودهاست. حتی بسیاری از مواقع فقط به قشر مرفه جامعه که تعداد بسیار معدودی را شامل می شدند، محدود بوده در کل جامعه و بین اقشار مختلف مردم رایج نبود.

 اما امروزه که تقاضای حکاکی طلا به صورت فزاینده ای در بین کلیه ی افراد جامعه و در هر قشری از جامعه افزایش پیدا کرده است. دیگر روش های پیشین جوابگوی این تعداد زیاد تقاضا نیستند. به همین علت و به دلیل سرعت بالایی که حک لیزری طلا با استفاده از دستگاه لیزر طلا دارا می باشد، توانسته است در مدت زمانی بسیار کوتاه جای فعالیت های قدیمی و سنتی را گرفته، به جایگاهی بسیار پایدار و قابل اطمینان در این زمینه دست پیدا کند.

در حقیقت امروزه نیاز به حک لیزری طلا که به کارگیری یک فناوری بسیار سریع و راحت می باشد، به این دلیل کاملا احساس می شود که استفاده از طراحی های خلاقانه، و همچنین همراه با مدهای به روز طلا و زیورآلات پیش رفتن در بین بسیاری از مردم رواج پیدا کرده و کار حکاکی روی طلا با لیزر در صنعت هایی مانند صنعت حکاکی بر روی فلزات گرانبها نظیر طلا به منظور ساخت زیورآلات متنوع به یک روند ثابت، پایدار و بسیار کارآمد تبدیل شده است.

استفاده از حک لیزری طلا و امکانات متنوع

علاوه بر تمام مزایایی که پیش از این در رابطه با حک لیزری طلا به دلیل استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته که روز به روز نیز در حال رشد کردن و بهتر شدن می باشد، گفته شده است، موارد دیگری را نیز می توان به آن مزیت ها اضافه کرد، برخی از این موارد عبارت هستند از:

امکان درج و حک کردن تصاویر و نوشته های مورد نظر بدون داشتن محدودیت در طرح، اندازه و سبک کار: حکاکی تصاویر دلخواه با حک لیزری طلا یکی از هدایای منحصر به فرد و بسیار پرطرفداری است که در بسیاری از مراسم و مناسبت ها لذتی فوق العاده به هر دو طرف، چه تقدیم کننده ی هدیه و چه هدیه گیرنده می دهد.

امکان برش طلا با دقت و کسری طلای حداقلی

امکان حک لیزری طلا در هر نوع طرح دلخواه اعم از طرح های تصویری و نوشتاری در هر دو سطوح داخلی و خارجی وسایل ساخته شده از طلا اعم از زیورآلات طلا با ظرافت فوق العاده و با کیفیت بسیار بالا

مزایای دستگاه لیزر طلا

مزیت هایی که استفاده از دستگاه لیزر طلا برای حک لیزری طلا دارا می باشد، بسیار زیاد است و از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قیمت دستگاه لیزر طلا

قیمت دستگاه لیزر طلا با توجه به کارایی های فراوان و بسیار عالی آن و همچنین با در نظر گرفتن سرعت فوق العاده ی انجام شدن حکاکی طلا با آن کاملا مناسب می باشد. به همین دلیل نیز در مقایسه با انواع روش های حکاکی طلای دیگر، قیمت تمام شده ی حک لیزری طلا را بی نهایت پایین می آورد. در نتیجه همین امر سبب می شود تا متقاضیان بیش تری را به سمت خود جلب کرده، بازار کاری بسیار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این، به دلیل فراهم بودن امکان تهیه ی بسیار راحت انواع دستگاه لیزر طلا و در حقیقت به علت در دسترس بودن آن در مراکز معتبر فراوانی ازجمله شرکت پارس کیا مهنام، تمامی طلاسازان و طراحان علاقه مند به استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا برای رشد و پیشرفت صنعت مورد علاقه ی خود، می توانند آن را با شرایطی بسیار ایده آل خریداری نموده، فعالیت خود را به بالاترین سطح ممکن افزایش بدهند.

حک لیزری طلا و برش طلا در ابعاد مختلف

دستگاه لیزر طلا با دقت بسیار بالایی که دارد می تواند برش های مورد نظر طراحان را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. علاوه بر این ویژگی بسیار با ارزش، حک لیزری طلا با استفاده از این دستگاه ها می تواند با برش دادن بسیار مناسب و با کیفیت انواع ضایعات گوناگون، شکل هایی بسیار زیبا و پیچیده را  ساخته، کاملا بهینه و اقتصادی عمل کند. در واقع دستگاه لیزر طلا علاوه بر این که یک روش بی نهایت قابل اطمینان برای حکاکی روی طلا با لیزر به شمار می آید، برای برش نیز روشی است کاملا مطمئن و عالی.

محصولات متنوع با دستگاه لیزر طلا

استفاده از دستگاه لیزر طلا برای حک لیزری طلا از آن جهت بسیار مناسب می باشد که طلاسازان با به کارگیری این ابزار فوق العاده کاربردی به سادگی قادر خواهند بود محصولات بسیار متنوعی را دقیقا طبق نظر و سلیقه ی متقاضیان طراحی نمایند. که همگی این محصولات نیز دارای زیبایی چشم نواز، کیفیت بسیار بالا و کاملا منحصر به فرد برای سفارش دهنده می باشند.

همچنین این دستگاه ها با داشتن قابلیت های فراوان خود قادر خواهند بود حک لیزری طلا را برای انواع طرح ها با ظرافتی فوق العاده اجرا نمایند؛ برخی از این قابلیت ها عبارت هستند از:

اجرای طرح های بسیار ظریف

اجرای انواع نوشته ها با استفاده از انواع فونت های فارسی، انگلیسی و هر فونت دیگر بر روی انواعی مختلف از زیورآلات اعم از نوشته هایی نظیر:

تاریخ / متن / علامت تجاری / اثر انگشت / عیار طلا / شماره سریال / آرم شرکت / بارکد / اجرای هر نوع تصویر با هر اندازه و به هر میزان ظرافت و ریزه کاری

حک لیزری طلا بدون تماس

استفاده از دستگاه لیزر طلا برای حک لیزری طلا در علامت گذاری ها و اجرای همه ی طرح ها هیچ نیازی به تماس ندارد و کاملا بی نیاز از تماس بوده است. که زحمت طلاسازان را تا میزان قابل ملاحظه ای کم تر می کند و بالطبع کم تر شدن زحمت کار طلاساز علاوه بر این که قیمت حک لیزری طلا را تا میزان قابل توجهی پایین می آورد. سود کار را نیز بیش تر می کند، چون در ازای زحمتی کم تر مبلغی مناسب تر دریافت می گردد.

دقت بسیار زیاد دستگاه لیزر طلا

دستگاه لیزر طلا به دلیل داشتن دقت بسیار بالا حک لیزری طلا را به بهترین شکل ممکن در تمامی زوایای طرح های مورد نظر طراحان انجام می دهد و به همین دلیل طرح های مدنظر مشتریان دقیقا مطابق با خواسته ی آن ها بدون هیچ کم و کاستی اجرا می شود.

قابلیت تکرار طرح و تولید

حک لیزری طلا با استفاده از دستگاه لیزر طلا این امکان را به طراحان و طلاسازها می دهد تا بتوانند طرح مورد نظر اجرا شده را برای بارها تکرار کنند.

علاوه بر این کارهایی که نیازمند اجرای به صورت سری می باشد را با تعداد معین به صورت کاملا یکسان و با ظرافتی بسیار بالا و همگی آن ها نیز از کیفیتی فوق العاده برخوردار می باشند، به انجام برسانند.

hak halge (2)

حکاکی روی جواهرات

قیمت حکاکی روی جواهرات

alango

hak nozad

gardan band

engraving-golde

cover-Engraved-Rings-Engraving-Ideas-copy-1

36

خدمات دیباحک